De bank die beslag heeft gelegd op de paarden heeft een bod van een koper geaccepteerd.

Alle 19 paarden gaan naar eenzelfde nieuwe eigenaar en vandaag haalden zij de eerste hengst op om die onder te brengen in hun tijdelijk onderkomen in Alcoy. Uiteindelijk zullen alle paarden richting Valencia gaan.

Om de eerste hengst in de wagen te krijgen, hebben ze een wat oudere schimmel eerst geladen en daar liep de bruine uiteindelijk achteraan. De schimmel mocht daarna weer terug naar zijn 'weide'. De nieuwe eigenaar heeft een behoorlijke hoeveelheid voer achter gelaten, dus de paarden die vandaag achterbleven, hebben voldoende te eten.

Wij gaan deze week nog een keer langs om te kijken hoeveel paarden er inmiddels weg gehaald zijn en hopen ook op de nieuwe locatie een keertje langs te kunnen gaan.

Mede namens Beverly Garrick van Casa Epona heel veel dank aan Anouk Delta, Bert Wijnhoven, Miriam Beyens, Philip Palframan, Suzanne de Wit en Gre Anne Winters voor hun financiële bijdrage waarmee we deze prachtpaarden in leven konden houden!