Geïnspireerd door een hondje

Beessie kwam in 2006 naar Nederland.

Wim Kreuning, initiatiefnemer voor de oprichting van de naar dit hondje vernoemde stichting, adopteert in 2006 een hondje uit een asiel in Spanje. Als jongen is Wim van huis uit opgegroeid met dieren, waaronder ook honden. Na het verlaten van het ouderlijk huis, is het altijd een wens van hem geweest om weer een hond in zijn leven te hebben. Een hond vergt echter de nodige aandacht en zorg en daarmee veel tijd. “Je hond is er niet voor jou, jij bent er voor je hond” vind Wim. “Hoe leuk het ook is om na je werk je trouwe viervoeter thuis aan te treffen, je mag nooit vergeten dat je hond afhankelijk is van wat jij voor hem of haar doet. Je moet het leuk vinden om ervoor te zorgen dat jouw hond echt hondje kan zijn”. Dan komt er een moment dat de werkzaamheden en privé situatie ideaal zijn geworden om de zorg voor een hond te nemen. Flexibele werkomstandigheden en een vrouw die ook gek is op dieren. Er wordt gezocht op internet naar een geschikte metgezel. Vanzelfsprekend zal het een volwassen hondje uit een asiel worden. Mensen die zich laten verleiden door een schattig puppy, zijn er immers al genoeg. En daar is dan ineens Beessie, een hondje op de lijst van urgente honden op de website van Animalinneed. Het asiel in Spanje waar zij een jaar heeft mogen verblijven, wordt gerund door Peter Koekebakker, jawel, een Nederlander. (Meer over Peter lees je hier www.animalinneed.com)

Beessie komt naar Nederland, als bang floepertje. Sommige angsten van haar zullen nooit meer verdwijnen en vreemden zal ze in eerste instantie altijd wantrouwen, maar we mogen met recht zeggen dat zij inmiddels een heel blij, vrolijk en tevreden hondje is. Wim wordt al snel donateur van de Stichting die de herplaatsing van de honden van Peter verzorgt. Ook probeert hij vanuit zijn zakelijke netwerk, meer mensen te bewegen om geld te doneren aan dit werkelijk prachtige doel en krijgt hiermee een leuk artikel in Het Gooise Leven.

Er zijn heel veel organisaties die door de inzet van vrijwilligers heel veel goeds doen voor dieren. Vrijwilligers die de zorg voor die dieren op zich nemen en ze daardoor een beter bestaan geven. Deze vrijwilligers investeren veel tijd in deze liefdevolle zorg. En zo ontstaat het idee bij Wim om tijd te investeren in een ander belangrijk aspect van de zorg voor de dieren. Het inzamelen van de benodigde financiële middelen.

Stichting Beessie is van start!

We staan open voor alle ideeën voor wat betreft ‘projecten’ die een financiële bijdrage hard kunnen gebruiken, alsook voor ideeën die wij uit kunnen voeren om de benodigde gelden binnen te halen.