Stichting Beessie is in eerste instantie een fondswerver. Het doel is om met de geworven fondsen, projecten in binnenlandse en buitenlandse non-profit dierenopvang organisaties financieel te ondersteunen. Deze projecten worden door Beessie grondig doorgelicht.

De fondsen worden geworven door verkopen via de webwinkel op Beessie.nl, het verkrijgen van donaties van bedrijven en/of particulieren, het organiseren van evenementen, promotionele activiteiten in samenwerking met bedrijven.

Bij nagenoeg alle artikelen in de webwinkel, kan de klant zelf aangeven naar welk project hij of zij wil dat de opbrengst gaat. Dit wordt administratief vastgelegd in een boekhoudprogramma. Wanneer een klant geen keuze maakt voor een project, neemt het bestuur een besluit over de bestemming van de opbrengst. Sommige producten zijn in overleg met de samenwerkende leverancier gekoppeld aan een specifiek project. Beessie streeft ernaar om van de te verkopen artikelen geen of slechts een kleine voorraad te houden en bij voorkeur een samenwerking aangaat met leveranciers die zelf de uitlevering van de producten regelt.

Beessie zorgt ervoor dat de geworven fondsen goed besteed worden en koopt de benodigdheden voor een project zelf in. Hierbij wordt altijd onderhandelt over de inkoopsprijs van de benodigdheden.

Alle activiteiten van Beessie worden gepubliceerd op de facebook.

Bestuurders en vrijwilligers van Beessie ontvangen geen beloning en geen onkostenvergoeding in welke vorm dan ook.