Paarden in Spanje

Stichting Paard In Nood Spanje is in 2012 opgericht en koopt verwaarloosde paarden die vervolgens worden opgevangen op de boerderij van de Laura Hoitsema in het plaatsje Hondon de las Nieves. Momenteel is er ruimte voor zo’n 35 paarden, maar op 24 mei kreeg Beessie bericht dat er een mogelijkheid is 30.000 m2 grond bij te huren, zodat er nog meer paarden opgevangen kunnen worden. Het terrein moet echter nog omheind worden en daar is natuurlijk geld voor nodig.

In juli (2013) gaat Beessie op bezoek bij de familie Hoitsema en naast een donatie, kunnen zij paardenspulletjes ook erg goed gebruiken. Zoals bijvoorbeeld halsters, halstertouwen, medicijnen, berkenteerzalf, betadine etc. Mocht u iets over hebben, neem dan contact met ons op, dan kunnen wij het mee nemen.

Update Augustus 2013

De omheining is deels gereed en de eerste paarden lopen al op de weide. Er worden gelukkig ook een aantal paarden herplaatst bij een goede nieuwe eigenaar, maar er komen er ook weer bij die de zorg, aandacht en voeding heel hard nodig hebben. Daar is niet alleen geld voor nodig, maar ook 'handjes'. Beessie gaat vanaf 1 oktober (2013) terug naar Spanje om mee te helpen met de verzorging van de inmiddels zo'n 65 paarden. Volg Beessie en Los Caballos Luna op facebook en zie hoe de geredde paarden opknappen. Heb je een kadootje nodig voor een jarige, bestel iets leuks in onze webwinkel en help hiermee de paarden de winter door.

Update Oktober 2013

Beessie is terug in Hondon de Las Nieves om de aankomende maanden een steentje bij te dragen aan de verzorging van de paarden. Het gedoogbeleid van de gemeente om zoveel paarden te houden op deze plek in Hondon, is opgeheven. Laura is daardoor gedwongen om met al haar 65 paarden te verhuizen naar een andere locatie. De locatie is reeds gevonden, niet ver bij Hondon vandaan. Hier mogen legaal 180 paarden gehouden worden. Er zijn 35 ruime stallen een aantal kraamstallen en 30.000 m2 grond. Op dit moment zijn we dus hard aan de slag om geld in te zamelen om deze verhuizing te bekostigen. De in Hondon geplaatste omheining gaat mee naar de nieuwe locatie, maar extra omheining is nodig en ook het transport moet geregeld en betaald worden. Volg Los Caballos Luna op FACEBOOK

Kijk terug op de gebeurtenissen bij Los Caballos Luna in het boek "Voor haar waren wij te laat"

BoekLosCaballosLuna