Sterilisatie straatkatten in Hondon de Los Frailes

Getipt door Jan en Christa van Droffelaar (Jan maakt alle promotiefilmpjes voor Los Caballos Luna), hebben wij onlangs een dierenvriendin bezocht. Nancy Bingham heeft een kleine supermarkt in Hondon de Los Frailes en daarnaast ook nog een tweedehands winkeltje, waarvan alle opbrengsten gebruikt worden voor de verzorging van alle honden en katten die zij en haar man Bill inmiddels onderdak bieden.

Nancy is dagelijks in haar winkel en ziet de populatie van de katten die daar op staat leven, in rap tempo toe nemen. Ze worden wel door buurtbewoners gevoerd, maar desondanks is de kans op overleven steeds kleiner. Moederpoes krijgt nest na nest en wordt letterlijk leeg gezogen. Nancy vroeg ons om hulp. Al vier jaar komt er regelmatig een Russische dierenarts uit Granada een dag naar Nancy en Bill toe, om honden en katten te steriliseren. Per jaar zo'n 100 katten en 30 honden. De eerste straatkatten zijn inmiddels gesteriliseerd, maar er zit nog een hele grote groep. Wij hopen binnenkort een heleboel katten te kunnen vangen om te laten steriliseren. U kunt de opbrengst van de artikelen in onze webwinkel ter beschikking stellen aan dit project. Bijvoorbeeld zo'n leuke Airbag Rugzak

Jan van Droffelaar, Professional Cameraman-Editor ging met ons op pad en maakte een prachtige reportage.

Katjes in Hondon Los Frailes

Dierenarts Anna aan het werk