In Hondon de Los Frailes (Spanje) leven veel katten op straat. Het aantal groeit gestaag.

Onlangs waren wij in de winkel van Nancy Bingham, waarvan de opbrengst van de tweedehands spullen geheel gaat naar de verzorging van de meer dan 100 dieren (honden en katten) die zij inmiddels onderdak biedt samen met haar man Bill.

Zij is dagelijks in haar winkel en ziet de populatie van de katten die daar op staat leven, in rap tempo toe nemen. Ze worden wel door buurtbewoners gevoerd, maar desondanks is de kans op overleven steeds kleiner. Moederpoes krijgt nest na nest en wordt letterlijk leeg gezogen.

Nancy vroeg ons om hulp en vanmorgen zijn wij gewapend met vangkooien en blikjes vis op pad gegaan om een aantal katten te vangen en te laten steriliseren. Regelmatig komt een Rusissche dierenarts uit Granada een dag naar Nancy en Bill toe, om honden en katten te steriliseren in de ruimte naast hun huis die zij hebben ingericht als kliniek.

Jan van Droffelaar heeft van deze dag filmbeelden gemaakt, die wij binnenkort uiteraard op onze site zetten.

Alvast een plaatje om een indruk te krijgen van de start van deze dag: het prepareren van de vangkooien.