Bij Beverly Garrick van Casa Epona kwam een melding binnen over 19 verwaarloosde paarden.

Het verzoek om hulp kwam via The Brigada Azul en volgens de berichten is Seprona bezig de eigenaar voor het gerecht te slepen. De eigenaar heeft de dieren zonder eten en slechts een restantje water achter gelaten.

Wij gingen vandaag samen met Beverly een kijkje nemen bij de paarden. Beverly nam alvast wat ruwvoer mee voor de paarden, omdat ze volgens de berichten al 5 dagen niets gehad hadden.

We zijn er waarschijnlijk op tijd bij. Vooral de jongere paarden zijn erg schraal en hebben nog een deel van hun wintervacht. Slecht verzorgde hoeven, klitten in manen en staart, maar het kan erger. Het plan is om de paarden daar niet weg te halen, maar ze daar te gaan verzorgen om ze vervolgens vanuit de huidige locatie te herplaatsen. Een van de medewerkers op het terrein, Kiko, heeft echt hart voor de dieren en is zelf volgens zeggen al 9 maanden niet betaald voor zijn werkzaamheden. Vanmorgen gaven wij de paarden een klein deel van het meegebrachte voer en vanmiddag geeft Kiko ook weer een beetje. Omdat de paarden al een tijdje niets gehad hebben, mogen ze niet te veel ineens krijgen, anders is er kans op koliek.

Miriam Beyens gaat vanavond nog even terug naar de paarden om een paard te behandelen met een wond aan zijn been, waardoor het been erg dik is.

Beessie wil heel graag een steentje bijdragen aan de redding van deze paarden. In de webwinkel kan men zelf aangeven naar wel project de opbrengst mag gaan. Wij hebben Casa Epona toegevoegd voor de verzorging van Louis en de paarden van deze melding.

Wordt vervolgd . . . .